maklarmorsan.blogg.se

Blogg om livet som fastighetsmäklare, trebarnsmamma och som Anniqa med allt vad det innebär!

Mycket har hänt sen sist!

Publicerad 2015-07-01 18:48:00 i Mäklarmorsans blandade,

Nu var det längesen jag skrev något så jag tänkte passa på att uppdatera nu när jag har lite tid över. Vi har hunnit haft budgivning, firat midsommar, haft kontraktskrivning på ett hus, varit på Grönan, fått två tänder (Lionora), varit på Cityfestivalen, firat 10-årig Lionora-kusin, firat 18-årig Anniqa-kusin och haft två tillträden. 
 
Lite reflektioner kring detta:
 
  • en budgivning är inte alltid enbart rolig för en mäklare som de flesta säkert tror. Ju fler som är med desto fler besvikna husspekulanter får du. Endast en budgivare "vinner" ju. Och jag som gillar när alla är nöjda vill ju inte göra så många besvikna. Men säljarens nöjdhet kanske överväger...får tänka så. 
  • Två omgångar dragkamp (årlig midsommartradition) ger enorm träningsvärk. Betyder säkert bara att jag är väldigt otränad i dragkampsmusklerna. Att rocka rockring var betydligt mycket lättare när man var liten. Nathalie vet verkligen hur man är värdinna på fest. Midsommarfirandet var verkligen lyckat ute hos henne på landet på kvällen efter dagens traditionsenliga firande hos mamma.
     
  • att kommande tänder förknippas med diarré har min mamma tjatat om länge nu. På midsommardagen kom både tand/tänder och bevis på att mamma alltid har rätt! Alla som var hemma fick engagera sig i att iordningställa lillan efter "beviset".
  • Att åka ensam till Grönan med sex barn var tydligen uppseendeväckande hos flera vi mötte på väg till Stockholm, men jag kände aldrig någon oro själv och det gick strålande! Den perfekta dagen! Alla nöjda och glada! Lite fattigare kom jag hem, men det var det klart värt! 
     
  • att vuxen-tid är viktigt. Två kvällar utan barn på Cityfestivalen var riktigt kul! En av dagarna fick Lionora vara med pappa och andra dagen fick jag låna hennes pappa och hon fick vara med moster. Riktigt kul var det att vara på stan båda kvällarna! Välbehövligt efter graviditet och bebistid! Tack alla inblandade! Särskilt Stefan, Nathalie, Emmeli, Andreas och Emma! Och inte minst Carina som skötte vår lilla ögonsten galant! 
     
  • än så länge stormtrivs Lionora att hänga med på tillträden. Då det var ett tag sedan sist var hon så uppspelt idag att hon höll sig vaken genom två tillträden och tog en mat- och sovpaus endast en halvtimme mellan de båda mötena. Sen var hon alert igen. Hon fick hänga med en av mina chefer på hans skrivbord och låna en nyckelknippa av honom och det var poppis. Mina nycklar ser hon ju bara skymten av dinglandes i min mun när jag sätter henne i bilstolen varje gång. Aldrig får hon låna dem. Tillträdena flöt på bra och alla nöjda och glada. Jag vet att många tycker att jag ska lämna över tillträdena till någon annan att sköta dem. Det gör jag dock väldigt sällan. Jag tycker tillträdet är ett viktigt möte med säljare och köpare. Ett av de viktigaste faktiskt. Det är ju då det viktiga händer. Ägarbytet och nyckelöverlämning! Sen är ju mitt uppdrag slut. Det känns ibland tråkigt, men förhoppningsvis ses man ju igen vid nästa affär de gör! Idag var en sån gång! De som sålde ena har redan hunnit köpa OCH sälja genom mig och nu sålde de genom mig för andra gången! Som det ska va!
     En fikastund i solen med bästa Terese hann vi med också innan vi åkte från kontoret!
     
  • nu är det sol och i helgen är det Power meet! Skönt med ledig helg nu och njuta av solen och RIKTIG ledighet innan nästa försäljning drar igång nästa vecka! 
  • Just ja! Vi hejade även på Sverige igår i U21 finalen! Grattis! 
  •  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela