maklarmorsan.blogg.se

Blogg om livet som fastighetsmäklare, trebarnsmamma och som Anniqa med allt vad det innebär!

Betraktelser från mitt burspråk

Publicerad 2015-07-08 14:03:13 i Mäklarmorsans blandade,

 
Min absoluta favvo-plats i huset är vardagsrumsvinkelns burspråk. Här kan jag sitta och ta det lugnt, lyssna på musik, gunga Lionora i vagnen för hennes dagliga sovstunder, titta ut på de som går förbi, njuta av vädret, både värmen de soliga dagarna och det rogivande regnet de regniga dagarna. Det är även i mitt burspråk jag sitter och jobbar när jag jobbar hemifrån. Gör objektsbeskrivningar, håller budgivningar och förbereder kontraktsskrivningar. Igår la jag ut ett radhus till salu från mitt burspråk. Hittills idag har jag i burspråket hunnit lyssna på min nya favorit-låt och tittat in videon ggr flera: Ed Sheeran Photograph. Jag har hunnit söva Lionora i vagnen. Sjungit på min nya karaoke-app. Låtit Lionora öva sig på att ta sig framåt istället för bara bakåt. Har fått ett jobb-samtal av en hus-intressent som vill boka annan visningstid. Jag har även sett att grannen förbereder sitt hus för försäljning. En konkurrent står med sin bil precis utanför mitt burspråk och en av "mina" fotografer gick just in i huset. Grannarna är ju gulliga och sköter sitt hus perfekt så det är ju synd att mista de som grannar, men samtidigt är det ju spännande vilka det blir som kommer istället. "Tänk om farmor skulle flytta in där" fantiserar Evve. "Då kan vi bara gå in så hon kan göra pannkakor åt oss". "Hoppas det är barn" säger Lovina. "Som är i vår ålder och gillar att åka sparkcykel". Ska bli spännande att se vilka nya grannar man får så småningom. Nu tar jag en paus från burspråkandet och ger Lionora lunch i köket.
 
Evve och Lovina sov länge idag och gör nu amerikanska pannkakor som Brunch.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela