maklarmorsan.blogg.se

Blogg om livet som fastighetsmäklare, trebarnsmamma och som Anniqa med allt vad det innebär!

Grannen

Publicerad 2015-06-04 09:56:30 i Mäklarmorsans blandade,

 
Ligger och solar i mitt burspråk och ser grannen jobba på utanför. Ett par i 70-80-årsåldern som verkar sköta sitt hus pedant. Den som köper deras hus nästa år kommer garanterat göra ett bra köp. Har svårt att tro att det finns några överraskningar i det huset. Nu är hon ute och sopar trottoaren utanför med liten sopskyffel och hink att lägga skräpet i. Bör jag få dåligt samvete och gå ut och sopa jag med? Hör det liksom till husägandet? Jag som har fullt sjå att hålla ordning inne. När man kommer på att trottoaren behöver sopas gissar jag att det är pedantisk ordning inomhus. Jag tror därför att det dröjer innan jag ger mig ut med sopskyffel på trottoaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela