maklarmorsan.blogg.se

Blogg om livet som fastighetsmäklare, trebarnsmamma och som Anniqa med allt vad det innebär!

Grattis!

Publicerad 2015-06-06 18:58:00 i Mäklarmorsans blandade,

 Grattis Sverige! Grattis Calle! Grattis mamma! Grattis i förskott Anniqa och Lovina!
Idag passade vi på att fira minsann! Lillebror fyllde 25 i förrgår, mamma 59 igår, nationaldagen idag och så förskottsfirade vi mig en vecka och en dag i förväg och Lovina fick lite firande för sin kommande 11-årsdag. Det är mycket som händer i juni så vi slog till på stort och kalasade ordentligt med min familj. Min lilla mat- och baktokiga tjej paxade att få göra tårtan, men var bekymrad över att bli utkonkurrerad av de färdiga prinsesstårtorna. Resultatet blev dock succé och endast en liten ynka bit av hennes tårta blev kvar. Däremot fick vi prinsesstårta kvar till ett extra kalas!
Stolt Lovina med sin kreation!
 
 Jag och syrran bidrog vi med med varsin smörgåstårta. Det här blev resultatet! Både fina att se på och goda att äta! 
Jag skulle utan tvekan klara mig bra att enbart leva på min smörgåstårta. Jag bara älskar den. Tror faktiskt den har alla delar av kostcirkeln, dock kanske inte rätt andelar...men gott är det iallafall. Tonfisk, lök, ägg, majonnäs, bröd, räkor, gurka, tomat, citron och dill! Mmm. Kvällsmaten räddad för det blev lite kvar och ungarna som är kvar hemma ikväll gillar inte, så desto mer över till mig 😜. 
Sen blev jag med lite fler buskar och plantor som förskottspresenter så nu blir det planteringsdags snart igen av krusbär, vinbär, tomater och smultron! Måste öva på mina gröna förmågor så jag inte dödar de stackars växterna! Tror dock att uteväxterna har större chans att klara sig än mina inneväxter då det kommer regn då och då därute (risk för övervattning istället med vårat väder). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela