maklarmorsan.blogg.se

Blogg om livet som fastighetsmäklare, trebarnsmamma och som Anniqa med allt vad det innebär!

Se det ljusa i allt

Publicerad 2015-06-01 11:02:00 i Mäklarmorsans blandade,

 
De flesta känner säkert igen sig i små störningsmoment man stöter på om dagarna. Vissa dagar retar man sig mer på smågrejer än andra dagar. Jag är ganska duktig på att reta mig på obetydliga småsaker i vardagen och försöker bättra mig på den punkten och försöka se det ljusa i allt istället. Så idag ska jag plocka fram ljuspunkter. I morse vaknade jag av att jag blivit bortputtad från min säng. Vaknade i skarven mellan min och Stefans sida. Söta Lionora hade somnat bredvid mig och brett ut sig på tvären i sängen. Men bara åsynen av hur gott hon sov så där utbredd gjorde ju att det kändes helt ok ändå. Hon såg ju helnöjd ut och då får jag vara nöjd också. Väl inne i badrummet märker jag att det rinner undan dåligt i handfatet. Troligen för att karln rakat sig. Bra! Då ser han ju välvårdad ut, håret växer, alltså är han frisk från sjukdomar som gör att man tappar hår OCH han kan raka sig själv också dessutom. Så regnade det nyss ute massor och grått som sjutton var det. Trist är ju första tanken, men tänk vad skönt att ha ett hem att vara inomhus i när det regnar. Inte alla som har det! Åh tänk vad du uppskattar vädret desto mer när det sedan slutat regna! Sen har jag några jobbgrejer att lösa idag. Kul! Det innebär ju att jag faktiskt har ett jobb och kunder har valt mig att vara deras mäklare! Och dessutom har jag samlat mer erfarenhet när allt detta är klart! 
 
Tänk efter vad du kan hitta för ljuspunkter i dina störningsmoment. För de finns där! Nu tittar solen fram dessutom! 🌞
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2015-06-01 13:48:37

Jag bara ler ☺️. Härligt att läsa detta. Det gör bara min fortsatta dag ännu bättre än vad den redan är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela